Kult, Design, Photo, Erotic

2009.07.02. 12:47 Szabó Tamás

Nyaralás: Vis sziget

Címkék: utazás

Holnap indulunk nyaralni Horvátországba, Vis szigetére. Úgy gondolom elég kevesen ismerik ezt a horvát szigetet, ezért írok róla egy kis bemutatót:

Horvátország mostanában eléggé közkedvelt nyaraló hely, szinte nincs is olyan ismerősöm, aki ne járt volna már ott, vagy ne tervezné. Sajnos sokan csak az északi részre, Isztriára mennek el. Pedig ha kicsit délebbre vesszük az irányt, sokkal hangulatosabb tájakat láthatunk. A másik bevett szokás, hogy a legtöbb ember a felkapott üdülő helyeket keresi, ahol nagy a forgatag, pedig egy nyaraláskor nem árt pihenni...Na mi gondoltunk egyet és kinéztünk Vis szigetét, ami már eléggé délen van, hogy ne "kibetonozott" tengerparton legyünk és eléggé távol van a szárazföldtől, hogy ne legyen tömegnyomor. Ez a horvát sziget van a legmesszebb a szárazföldtől (két és fél órás komp út), területe is kicsi, mindössze 90 km2, legmagasabb pontja 587 méter. Visen csupán kettő kis település található, Komiza és Vis, mi az utóbbiban foglaltunk apartmant. Mint említettem itt nincs sok turista, nem egy felkapott sziget, talán azért is, mert turisták csak 1989-től jöhetnek a szigetre, addig ugyanis katonai bázisként szolgált, a II. világháborúban Tito-nak volt itt főhadiszállása. A táj egyébként csodaszép, szinte érintetlen...rengeteg kis öböllel, kristály tiszta vízzel, amik autóval meg se közelíthetők, csak gyalog kis ösvényeken. Itt nincsenek szórakozóhelyek és hatalmas hotelek, a pihenésé a főszerep...és nekem most pont erre van szükségem...na meg a helyiek által készített borra és tengeri herkentyűkre, mivel nagy szőlő termelés folyik, illetve fő megélhetési forma a halászat. Tehát ha valaki a teljes nyugalmat keresi kis öblökkel, kevés turistával és igazi horvát élettel, az keresse meg Vis szigetét :)

Ha hazaértünk írok egy rendes beszámolót, saját fotókkal :)

Bookmark and Share

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.