Kult, Design, Photo, Erotic

2010.09.07. 20:04 Szabó Tamás

The Ubud Village Resort - Bali

Címkék: utazás hotel építészet enteriőr

Vagy adhattam volna ezt a címet is: 5 nap mennyország Ubudban.

A hűséges olvasóim tudják, hogy most értünk haza a nászutunkról :) 14 napot töltöttünk Bali szigetén, ebből 5 napot a sziget belsején voltunk Ubud városában, 9 napot pedig a tengerparton töltöttünk, a Tanjung Benoa Beach-en. Ebben a cikkben az ubudi szállásunkat fogom kiemelni, ez volt a legszebb és maga az épület is illik a blogba.

Ubud egy kis művész város, telis tele kézműves termékekkel: szobrokkal, festményekkel, ezüst ékszerekkel, textilekkel. Szerencsére ebben a városban más "típusú" turisták vannak, mint a tengerparton. Ide inkább a túrázni vágyók jönnek, valamint, akik szeretik a művészetet. Először egy kis nyugis városkának képzeltem el, de nem, van itt élet rendesen. A város központjához közel helyezkedik el a The Ubud Village Resort. Elég nehéz leírni ezt a helyet, ez nem egy hotel, hanem egy kis mini falu, ahol szűk járdákon közlekedhetsz és onnan nyílnak a kis villák bejáratai. A párás levegőnek köszönhetően irtó zöld és dús minden növény, rengeteg a kókusz és a datolya pálma, valamint a banánfa. A villák bejáratánál mindig található egy kis felajánlás az isteneknek, ami a következőket tartalmazza: rizs, valami ital, füstölő, virág és pénz. Ezt minden nap frissre cserélik. A kapun belépve elénk tárul a kertünk. Egyből egy "gezabo"-ba botlunk, ami egy kinti hencsergő, vastag matraccal és leengedhető árnyékolóval. Van egy saját kis medencénk, kinti étkező részünk, jó sok növény és a házat körül ölelő aranyhalas tó. Mindez gyönyörű balinéz stílusban. Nagyon jó stílus érzékük van a balinézeknek, a saját tradicionális stílusukat keverik egy enyhe minimállal...szerintem nem tudatosan, ez benne a jó. A házba belépve egyből a hálószobába jutunk, amit csak egy üvegfal választ el a kerttől. Felső födém nincs, a tető szerkezete mindenhol látszik. A mosdóktól külön van a fürdőkád, ez ugyanis részben a kertben van, csak egy tető van felette, falak nincsenek. Van még egy kerti zuhany is. Ja és a wc-ből is látni a kert és a tó egy részét. Nagy hangsúlyt fektetnek a ház és a kert kapcsolatára. Nem is csoda, hisz egész évben 30 fok van. Az itt élő emberek nagyon kedvesek, szerintem természetüknél fogva, de biztos az is rátesz egy lapáttal, hogy nagyon szegények és a turisták szemében a dollárt látják. Minden esetre lenne tőlük mit tanulnunk...Megemlíteném még Kakast, aki egy kint élő magyar derék ember, vele voltunk rengeteg helyen túrázni, szinte mindent tud a szigetről és az ott élő emberekről. Az Ő elérhetősége itt van. Ha esetleg valaki szándékozik ide utazni, feltétlenül keresse fel. Szóval az itt töltött 5 nap után utaztunk a tengerpartra, ahol 9 napot voltunk. Most így utólag felcserélném a napok számát, a sziget belső része sokkal szebb, több időt kell ott tölteni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.